Kategorie

Kupuj u sąsiadki w Newsweek ciąg dalszy …

Kto nie kupił niech żałuje, cięta riposta redaktora Węglewskiego na list o piramidach robi wrażenie. Nadmienię, że Pan Węglewski nie ma i nie miał nigdy nic wspólnego z MLM. Jest dziennikarzem zajmującym się ekonomią.

A to się oberwało Arturowi Królowi. Bardzo sobie cenię z nim dyskusje, bowiem facet jest bardzo inteligentny. Reprezentuje nurt naukowego sceptycyzmu. Debaty z nim są często gorące, szczególnie na GoldenLine gdzie zarówno i on i ja przewijamy się często na przeciwnych biegunach. Facet nie wiem czemu, no może marketing robi na bazie MLM, gdzie się da pomstuje, że MLM to kiszka w której się nie zarabia, co więcej to piramida finansowa.

W sumie to mnie dziwi, bowiem sam jest trenerem NLP, a NLP w MLM jest bardzo popularne, sam pamiętam ile razy grupy promowały szkolenia NLP właśnie, widać jednak Artur MLM nie lubi i ma do tego pełne prawo.

Nawet ma prawo twierdzić, że się tam nie zarabia i są to piramidy, sam z tego co wiem nigdy nie uczestniczył w żadnej firmie MLM więc powielać utarte stereotypy może.

No ale do tematu, facet walnął cięty list do gazety po artykule  Kupuj u sąsiadki trafił jednak swój na swego, bo Pan Miłosz Węglewski (który także nie działał nigdy w żadnym MLM) odpisał mu krótko i treściwie… i powiem wam, że jest to świetny tekst na recruting tool! Lepszej riposty człowieka który z MLM nic wspólnego nie ma, natomiast z obserwacją tego co się dzieje w polskim biznesie ma bardzo dużo.

Jak ktoś wam mówi, że MLM to piramida zamiast się z nim boksować, warto kupić gazetę i dać do przeczytania korespondencję.

Dowiecie się z odpowiedzi Pana Węglewskiego, że 85-90% ludzi kupuje produkty na własne potrzeby. Więc gdzie niby tracą ?

Ryzyko strat istnieje u ludzi którzy traktują MLM zarobkowo, ale gdzie nie istnieje takie ryzyko w biznesie?

Utożsamianie firm MLM z piramidami po kilkudziesięciu orzeczeniach sądów i organów nadzoru rynkowego w wielu krajach jest bezzasadne.

Ot i tyle :) więc polecam 2/11 Nesweek strona 10ta, Artur Król “Piramida Sprzedawców” i Małosz Węglewski “Od Autora”

  1. Odpowiedz

    Dobrze, że istnieją jeszcze w Polsce dziennikarze, którzy obiektywnie podchodzą do sprawy. Miłosz Węgielewski tym artykułem udowodnił, że do takich należy. Oby zwiększało się ich grono.
    Taki artykuł jest bardzo pomocny przy rekrutacji. Człowiek, z którym rozmawiamy o mlm jest sceptyczny? Wyciągamy wtedy asa z rękawu i pokazujemy mu ten artykuł.

    • Remek, Grudzień 16, 2011, 4:05 pm

    Odpowiedz

    To dlaczego w tym artykule pada takie zdanie:
    “Od łącznej sprzedaży takiej grupy zależy wysokość prowizji (od kilku do ponad 20 proc.), jaką otrzymuje ten, który ją stworzył, i znajdujący się na kolejnych piętrach takiej piramidy. ”
    Hm, PIRAMIDY?
    No przecież MLM to nie piramida.

    • Kamil Kuszewski, Styczeń 25, 2011, 12:01 pm

    Odpowiedz

    Wiele takich artykułów na które tak zwani “specjaliści od tematu MLM” wypowiadają się można znaleźć w necie. Psuje to co MLM-owcy “z misją” chcą zmienić w ludziach i w ich mentalności(podejścia do MLM, możliwości jakie on daje). Panie Miłoszu tak dalej!!

  2. Odpowiedz

    Namówiłeś mnie, lecę do e-kiosku kupić ten archiwalny numer :). Cenię wypowiedzi Artura i prowadzone przez niego dyskusje na Goldenline, jednakże z Jego* opinią nt. MLM się całkowicie nie zgadzam… pewnie dlatego, że sam jako praktyk pracuję i zarabiam w MLM ;).

    * naprawdę darzę go szacunkiem za wiedzę, ale w końcu w kwestii MLM nie musi mieć tego samego zdania co ja ;)

    • Wojtek, Styczeń 19, 2011, 10:21 pm

    Odpowiedz

    bardzo dobra riposta ze strony autora, Królowi się rynek szkoleniowy topi czy co , że tak mlm o którym nie ma głębszego pojęcia jedzie ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.