Kategorie

Aniu, Janie… pobawmy się w BIZNES!!! Zapraszam!

Dostałem dzisiaj od paru ludzi linki do jakiegoś szalonego tematu na temat MLM który ktoś postawił na wykopie. Jak to wykopy, komentarze są niesamowite…. stwierdziłem, że warto je przeanalizować! Tym razem nie będzie nic o MLM. Będzie O BIZNESIE ogólnie oraz o tym jak ludzie na dzień dobry mogą zwijać swój interes. Może dzięki temu wpisowi będzie mniej dramatów ludzi otwierających firmy i bankrutujących.

Ludzie kochani umieram z wrażenia jak widzę komentarze al’a wszedłem w to…  moich 6 znajomych się W TO BAWIŁO i w pół roku nic nie zarobili, wkręcił mnie kumpel i nic….

Jak to czytam to od razu wiem dlaczego wam komentatorzy nie wyszło, jak się człowiek zabawia w zarabianie to zarabia nic. Ludzie traktujecie coś niepoważnie i macie potem żal, że nie wyszło? Winni nie są inni tylko wy :)

Mity o tym, że nic nie trzeba robić i zarobić są równie prawdziwe jak znalezienie pracy polegającej na klejeniu znaczków od 7-15tej za 100tyś zł na miesiąc! Powiecie, ale takie rzeczy się zdarzają! A PEWNIE…. tylko trzeba sobie zapracować wcześniej na to… przykładowo trzeba wiele energii poświęcić na to aby stać się lokalnym zapleczem partii i załapać się za zasługi na taki stołek ;)  Jednym słowem bez pracy nie ma kołaczy, idealnym podsumowaniem jest scena z filmu “Nie ma takiego numeru”

Jak widać i słychać jest to esencja tego co trzeba robić ;) oczywiście nie chodzi tylko o pracę fizyczną.
Popatrzcie co robią wasi mentorzy biznesowi… czy to w MLM czy gdziekolwiek indziej. Oni się nie bawią.
Oni najpierw zasuwali na sukces a potem pilnują biznesu.
Przestrzegam przed totalnym zapędzeniem się w ślepą uliczkę zwaną pracoholizmem, jednak jak myślisz, że poświęcając 1h tygodniowo na rozwój swojego biznesu będziesz milionerem… to przemyśl to!
Ludzie w marketingu sieciowym bywają o tym święcie przekonani… ludziska z takim zaangażowaniem to ściema a nie robienie biznesów! Po prostu jesteście klientami firmy i tyle, może prosumentami ( czyli tymi którzy polecają produkty dalej aby mieć na swoje produkty kasę ) ALE ZA BOGA NIE ROBICIE TEGO BIZNESU!
Nie ściemniajcie znajomym, że się zajmujecie biznesem jak się nie zajmujecie…. bo przekładając coś takiego na sklep wyglądała by sprawa tak:
1. Wszedłem w sklep
2. Bawię się w sklep
3. Jak się bawię w sklep to otwieram go na godzinę w tygodniu kiedy mi się akurat chce, zawsze o innej porze
4. jak mi po pół roku nie wyszła zabawa w sklep to winny jest kolega który mi powiedział o tym, że w sklepie to można zarobić…

W MLM przychodzą ludziom punkty od 1-4 od ręki, bo sklep kosztuje przykładowo 100zł ( tyle kosztuje starter)
Ciekawe czy Ci sami ludzie by się tak bawili w swoją pracę, albo poszli do banku zastawili swój dom za tę kasę wybudowali sklep i by się w niego bawili…. cóż to jest mankament MLM, niski kapitał aby wystartować, no i startują ludzie którzy nie są mentalnie gotowi ani na swoje biznesy ani na samodyscyplinę i tyle…
To samo w blogach, nie sztuka wejść, pobawić się i tyle widzieli bloga… sztuka pisać i pisać… latami :)
zobaczcie ile taki Budzich czy Kominek ma samodyscypliny, ile Ci prawdziwi ludzie sukcesu w firmach klasycznych i MLM mieli samodyscypliny!
To nie chodzi o pracę 24h na dobę przez 365dni w roku, chodzi o odróżnienie zabawy od poważnego zajmowania się czymś…. wtedy i MLM i firma klasyczna ma szansę wyjść!

    • Arek, Kwiecień 11, 2011, 9:11 pm

    Odpowiedz

    [edit admin]
    212.77.101.4 does not like recipient.
    Remote host said: 550 “xxx”: Podane konto jest zablokowane administracyjnie lub nieaktywne / This account is disabled or not yet active (#5.1.1)
    Giving up on 212.77.101.4.

    Sorry trolowanie anonimowe, zapraszam na inne strony.

    pozdrowienia
    administrator

    • Joanna, Kwiecień 6, 2011, 9:10 am

    Odpowiedz

    Piotrze, jak zwykle celnie i dosadnie! Dziękuję za ten materiał.

    • Ewa, Marzec 28, 2011, 12:38 pm

    Odpowiedz

    Masz racje ludzie bawią się w różne biznesy i nic z tego nie wychodzi.Nie wszyscy się do tego nadają.

    • kasia, Marzec 9, 2011, 5:10 pm

    Odpowiedz

    Racja! zgadzam się!

    • Romek, Marzec 8, 2011, 10:03 am

    Odpowiedz

    Witaj Piotrze.
    Zrobiłeś kolejny, bardzo pomocny materiał.
    Już przekazałem dalej.

    Pozdrawiam – Romek G.

    • Zofia, Marzec 7, 2011, 8:36 pm

    Odpowiedz

    Witam !
    Artykuł świetny. Ma Pan dar trafiania zawsze w sedno problemu Chcąc cokolwiek nie tylko w biznesie osiągnąć trzeba to traktować poważnie.I zawsze dostajemy proporcjonalnie do własnego wkładu pieniędzy, szacunku, miłości wszystkiego do czego tylko sie zabieramy. Warto mieć to na uwadze planując biznes, szczególnie gdy myśli się wiązać z nim swoją przyszlość i realistycznie oceniać czy możliwości są proporcjonalne do dobrych chęci.A winą za niepowodzenia nie obarczać innych, ani jakiegoś wydumanego fatum.
    Pozdrawiam.

  1. Odpowiedz

    Motyw dzwonów kościelnych chyba najbardziej mi się podoba :)
    W ogóle najprostsza prawda jest zawarta w tym video, aż dziw, że ludziom trzeba takie coś tłumaczyć jak dzieciom. Tak jakby dzieciaki bawiły się w biznes i są dumne z tego, bo to przecież wielkie słowo BIZNES. Jak byłem dzieciakiem to słowo DOROSŁOŚĆ było wielkim:)

    Ciekawy biznes musi się kryć za tymi dzwonami :D , aż poszukam firm, które się tym zajmują.

    Pozdrawiam.

    • Liliana, Marzec 4, 2011, 2:18 am

    Odpowiedz

    Witajcie! Czy nie przyszlo Wam do głowy, ze gdy mówia,ze sie bawią, to tak naprawde nie potrafią robic tego biznesu? Lepiej brzmi:bawię się niż nie umiem. MLM jest prosty ale nie jest łatwy! Kazdy moze do niego wejść ale nie każdy potrafi go robić. Potrzeba dużo miłośći do ludzi , cierpliwości, tolerancji i bardzo dużo pracy nad sobą , żeby to wszystko wypracować. Czasami pracować duzo nie znaczy zarabiać i rozwijać biznes. Są osoby wspaniałe, które sprawdziły się w innych biznesach , a tutaj mają problemy i zasze będą je miały. W MLM liczy się osobowość /można ja wypracować/ ale też trzeba mieć to “coś”. Marketing to zabawa! Wspaniała zabawa i życzę Wam i sobie : bawmy sie,tylko z głową1

    • Ranger, Luty 27, 2011, 12:30 pm

    Odpowiedz

    [edit admin]http://hotfile.com/ PIRACTWO JEST BEEE!!! 11A.rar.html [/edit]

    tutaj macie politykę w pdf gdyby się w kiosq skończyła :)

      • admin, Luty 27, 2011, 2:20 pm
      • Autor

      Odpowiedz

      kupić można tutaj:
      http://www.polityka.pl/

      to gazeta płatna a nie bezpłatna, jak koledze podpierd.. pół wypłaty, kolega będzie zły, a piracenie gazety to dokładnie podp… komuś wypłaty ;))

      Wracając do tematu, pazerność zawsze kończy się zubożeniem ;)
      Jak ktoś wierzy w odsetki na 15% na 14dni to jest ….. i tu sobie warto wstawić samemu kim jest ;)

    • Magda, Luty 27, 2011, 9:52 am

    Odpowiedz

    W najnowszym numerze Polityki jest artykuł o piramidzie finansowej. Polecam

    • Tomasz, Luty 26, 2011, 11:20 am

    Odpowiedz

    Witam Panie Piotrze !!
    Jak zawsze Pan mówi konkretnie i rzeczowo i chwała za to, bo stwierdzam ,że większość ludzi w MLM traktuję to właśnie jak zabawę . MlM to sposób na życie ,to biznes dla ludzi aktywnych i przede wszystkim inteligentnych,dlatego też, uczę się tej sztuki pomimo ,że prowadzę biznes tzw. tradycyjny .
    Pozdrawiam.

    • Tomek, Luty 25, 2011, 5:13 pm

    Odpowiedz

    Pranie mózgu. Trochę znajomości ekonomii się by przydło – nie wszyscy mogą odnieść sukces w MLM bo ktoś musi dobra produkować, ktoś musi oferować usługi itp. Jest określony popyt na pewien typ produktów i ewentualna próba przeskoczenia popytu to po prostu nachalna akwizycja. Coś na kształt próby wciskania staremu dziadkowi telewizji kablowej któremu blisko do śmierci a nie zadowolenia z oglądania telewizyjnej papki. Tak samo nie wszyscy mogą zostać bogatymi ojcami wg. Kiyozukiego. Aby ktoś czerpał benefity z kapitału ktoś inny musi zapierdalać za byle grosz. 100% populacji nie zostanie milionerami bankierami bo kto będzie produkował PKB? Sednem biznesu jest posiadanie ogólnie rozumianej przewagi konkurencyjnej, czy to będzie kapitał, czy lokalizacja, czy know how, czy ustawione zlecenie, dojście w urzędzie itp czy też kombinacja tych elementów. Może to także być umiejętność organizacji sprzedaży w MLM ale to nie gwarantuje sukcesu. 80% młodych firm pada po roku. Na rynku po prostu nie ma dla nich miejsca.

  2. Odpowiedz

    Muszę przyznać, że tytuł bloga roku Ci Piotrze służy. Średnio miałeś około 30 kliknięć “Lubię to”, teraz masz ponad setkę.

    Wracając do tematu wpisu – temat jest strzałem w dziesiątkę. Rzeczywiście o ile w moim przypadku doświadczenie w branży MLM nie jest wielkie bo około dwuletnie, to dostrzegam, że niektórzy w mojej sieci dystrybucji nadal “bawią się” w sklep albo może w biznes. Niestety ktoś kogo od podszewki się nie pielęgnuje tak właśnie ląduje. Dlatego najlepsza rada dla wszystkich to praca z najlepszymi.

  3. Odpowiedz

    Dlatego biznes lepiej robić z osobami przedsiębiorczymi . Czy to będzie MLM , czy to inny model biznesu . W każdym przypadku trzeba inwestować jakąś kasę i czekać jakiś czas na zyski . Czasami mogą się one pojawić szybko , czasami po jakimś czasie , albo niestety wcale. Takie ryzyko w biznesie i to jest normalne . Zgadzam się w 100% z wpisem i uważam , że osoby , które przystępują do MLM często nie mają pojęcia o biznesie . NIe oszukujmy się , ale taka jest prawda . Spora część z nich to ludzie pracujący na etacie , którzy nigdy nie prowadzili swojego biznesu i nie za bardzo potrafią się odnaleźć w nowej roli “biznesmena” . Jeszcze jak inwestycja to 100 czy 200 zł , to już całkiem mają to gdzieś .Zrobią jedno spotkanie ze znajomym i myślą , że się narobili . Jakby jeden z drugim zainwestował w towar 100 czy 200 tys złotych , to gwarantuję nieprzespane noce i stres bez przerwy .
    Pozdrawiam

    • Ania, Luty 24, 2011, 5:45 pm

    Odpowiedz

    Panie Piotrze!
    Pana wykład robi wrażenie, a owszem.
    Proszę powiedzieć tylko, czy dyskutowanie wewnątrz prowadzonego przez siebie samochodu na medialne tematy to taka moda w branży, czy pomysł “kopiuj – wklej” z mediacar? Bo jesli to drugie, to trochę nieładnie:)
    Pozdrawiam.

    • Arek Szczeciński, Luty 24, 2011, 8:54 am

    Odpowiedz

    Zgadzam się w 100% z wami.
    @Marek Jeśli interesujesz się MLM i jesteś gotowy do pracy i samokształcenia się to zgłoś się do mnie i postaram się Ci pomóc;)
    kontakt do mnie: aszczecinski@gmail.com

    • Kamil, Luty 23, 2011, 10:38 pm

    Odpowiedz

    Konkretny artykuł, prawda prawda i jeszcze raz prawda.

    Zgadzam się w 100% z tym co mówisz Piotrze, a porównanie z salonem pokazuje dokładnie, dlaczego ludzie z podejściem bawiących się w biznes gówno osiągają.

    Pozdrawiam wszystkich dyskutujących

    • Irena, Luty 23, 2011, 9:49 am

    Odpowiedz

    Pozdrawiam serdecznie autora wypowiedzi.
    Podpisuję się pod opinią moich przedmówców,Twoją wypowiedz
    powinni usłyszeć wszystkie osoby zaczynające współpracę w MLM,
    pobudziłeś wyobraznię i podałeś receptę na sukces.
    Irena

  4. Odpowiedz

    Świetny tekst, powinna go przeczytać każda nowa osoba która zaczyna współprace w biznesie MLM

    • Aga, Luty 22, 2011, 5:26 pm

    Odpowiedz

    Polak mądry po szkodzie i lubi narzekać,zazdrościć ale pracować ciężko i uczciwie to już nie.Jak jest coś proste i uczciwe to większość dziwi. Przed telewizorem leżąc nic nie zarobisz ,trzeba wyjść z domu.Samodyscyplina jest bardzo ważna-i bez pracy nie ma kołaczy.Panie Piotrze dziękuję za cudowny wpis na blogu.

    • Marek, Luty 22, 2011, 2:10 pm

    Odpowiedz

    Witam serdecznie zainteresował mnie cały temat MLM i powiem szczerze że pałam entuzjazmem z tego tytułu jednak mam problem tego typu że nie mam nic na start żyje z matką po leczeniu onkolicznym z renty rodzinnej po ojcu i szczerze powiedziawszy nie mogę sobie pozwolić na inwestycje bo i tak ledwo starcza mi na opłaty. Czy można zacząć MLM jakoś zupełnie od zera mogę zaoferować bardzo duży wkład pracy pozyskiwanie klientów i innych ludzi takich jak ja jednak zanim stanę na nogi nie utrzymam się sam realizując wszystkie płatności zamówień itd.

    • Wojt, Luty 21, 2011, 12:44 pm

    Odpowiedz

    Czym szybciej Wy i Wasi ludzie to zrozumieją tym lepiej dla Waszego (i ich) portfela :)

    Swieta racja Panie Piotrze!!

    Pozdrawiam

    • merka, Luty 20, 2011, 10:06 pm

    Odpowiedz

    Bardzo ciekawy blog :)

    • Kazia, Luty 20, 2011, 9:33 pm

    Odpowiedz

    Dobrze Piotrze,że o tym piszesz! Kluczowym tu jest słowo “bawię się”.
    Zakładając biznes klasyczny i inwestując kilkadziesiąt lub kilkaset tysięcy zł. od nikogo nie słyszałam, że się “bawi w biznes”! Wręcz słyszę odwrotnie,że ” to ciężka praca a nawet harówka” po 12-15 godzin dziennie!
    Za to biznes MLM i owszem, większość traktuje niepoważnie i bawi się. Głównym powodem tej “zabawy” jest kapitał a raczej jego brak! Akces 100, 200 zł,dla większości nic nie znaczy, bo to zaledwie koszt dobrych majtek, trampek, bluzki czy kilku opakowań prezerwatyw- to po co się trudzić i traktować poważnie. Ale wchodzą, bo może się uda tu zarobić kilka tysięcy nic nie robiąc a bawiąc się:) Na szczęście to biznes, jak każdy inny i nikomu jeszcze nie udało się bez pracy, zarabiać duże pieniądze.
    Znam osobiście bardzo wielu takich, którzy są w firmie Amway, Akuna, Noni itd.4,5 lat, bawiąc się zrobili zaledwie 100-300 spotkań (średnio 1 na tydzień)i są zdziwieni, oburzeni, że nie zarabiają 5-10 tys.zł! Narzekają na kwalifikacje,produkt, że firma i sponsor jest do dupy. Ale żeby ocenił siebie i powiedział swoim znajomym,że jego zaangażowanie jest do dupy,to co to, to nie! I wtedy przechodzą do innej firmy MLM, bo tam jest lepiej, łatwiej czyli jest większa zabawa:)

    A najbardziej śmieszą mnie Ci, którzy w 2-3 lata osiągnęli poziom zarobków 20, 30,50 tys. zł.lub osiągnęli awans (sztucznie czy nie- nie ma znaczenia) najszybszy dyrektor, najmłodszy VP, i zamiast teraz brać się ostro do pracy, to robią sobie dłuuugie wakacje przez rok, 2 lata, i jeszcze się dziwią, że obrót im spadł i zarobki też:( No to są dopiero jaja!!! I znów słyszymy: “wszyscy są winni tylko nie ja, ja się w to nie bawię!”
    Miłej zabawy wszystkim życzę:)A tym,którzy potrafią odróżnić zabawę od pracy, życzę wielkich sukcesów i dochodów!

  5. Odpowiedz

    Bardzo podoba mi się Twój dzisiejszy wpis. Mam nadzieję, ze uświadomi wielu ludziom, że nie ważne w jakim biznesie robisz, ważne jakie masz podejście i zaangażowanie…
    Największa inwestycją jest inwestycja w siebie w swój rozwój,aby potem być maksymalnie efektywnym w swoim biznesie, bez zmuszania się do działania… Jak nauczyć się samodyscypliny? Sprawdź sam, na moich bezpłatnych szkoleniach z rozwoju osobistego.

    pozdrawiam
    AnnaMariaDębniak.pl

    • Wojtek, Luty 20, 2011, 7:08 pm

    Odpowiedz

    Znów Piotrze, konkretnie i na temat. Niestety tak już jest, że ci pieniacze komentujący dyskusje o mlm nigdy nie przyznają się do własnego błędu, bo łatwiej zwalić na system. Często jednak, najwięcej dyskutują ludzie, którzy tak naprawdę w MLM nigdy nie byli, a powielają zasłyszane opinie. Czy warto zatem z takimi podejmować polemikę? Osobiście uważam, że szkoda na to energii. Po prostu… róbmy swoje!!! Pozdrawiam:)

  6. Odpowiedz

    Doskonały artykuł!
    Zawsze mówię nowemu partnerowi albo kandydatowi: “Potraktuj to jak hobby a zapłacimy Ci jak w hobby. Potraktuj to jak biznes a zarobisz jak w poważnym biznesie. Pracuj mądrze a nie ciężko”. Po cóż “ściemniać” i produkować “martwe żuki”?
    Szkoda mojego czasu!

  7. Odpowiedz

    Anoo.. tak to już jest.. Nie ma co próbować na siłę wyprowadzać takich ludzi z błędu, tylko robić swoje i pokazać efekty. Wtedy zobaczą, że to nie 1h/tyd. dojdzie się do kasy, ale czymś więcej.

  8. Odpowiedz

    dobry wpis – ale zadajmy sobie pytanie – kto tak naprawdę jest winny, temu że MLM jest postrzegany jako łatwy biznes ? (abstrahuję od konkretnych firmy)
    Moim zdaniem winni są liderzy – dlaczego ? bo nie przekazują w dół prawdziwego obrazu tej formy prowadzenia biznesu. Jakimś owczym pędem zapisania jak największej liczby ludzi do swojej struktury – obiecują “łatwy biz” z niską “barierą wejścia”. No i później ludzie się wkurzają na system MLM a nie na swojego lidera – przecież obiecywał/mówił, że kasa sama będzie wpadała.
    w MLM jak w każdym biznesie trzeba cyt.”zapierdalać” z tym że tutaj trzeba się edukować oprócz bezmyślnego “zapierdalania”. :)

    • Marcin, Luty 20, 2011, 12:58 am

    Odpowiedz

    Święta prawda Piotrze. Najgorsze jest jednak to, że ludzie którzy nic nie robią obwiniają przy okazji ciebie za to , że sami nic nie robią i nie zarabiają. W końcu to ty(ja) jesteś sponsorem i to ty masz dbać o ich biznes…

    • Sylwek, Luty 19, 2011, 11:17 pm

    Odpowiedz

    Wszedlem, piardlem, wyszlem.

    • Adam, Luty 19, 2011, 10:36 pm

    Odpowiedz

    Kubica też się bawił w rajdy. Z tym sklepem dobre porównanie!

    • Łukasz, Luty 19, 2011, 9:56 pm

    Odpowiedz

    Święta prawda :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.