Kategorie

Amway Plan Marketingowy


Warning: Illegal string offset 'width' in /home/users/annatomala/public_html/piotrwajszczak_test/wp-content/themes/franz-josef/inc/loop.php on line 894

Plan marketingowy
Plan marketingowy Amway należy do grupy planów marketingowych z nieograniczoną szerokością (liczba zarekomendowanych przedsiębiorców w pierwszej linii) i nieograniczoną głębokością (liczba generacji “jedna pod drugą” w strukturze). Często jest nazywany planem schodkowym z oderwaniem. Amway stawia duży nacisk, by każdy Przedsiębiorca Amway (PA) mógł rozwijać swój biznes międzynarodowo. Dlatego też plan wynagrodzeń posiada ponad 80 sposobów generowania bonusów. Wiele z nich jest pochodną rozwijania międzynarodowej społeczności przedsiębiorców. Przy dzisiejszych metodach komunikacji z wykorzystaniem Internetu, technologie i plan marketingowy Amway przybierają nową, synergiczną formę.

Do rozpoczęcia budowania biznesu we współpracy z Amway niezbędne jest dokonanie rejestracji, czyli podpisanie umowy o współpracy. Całość przebiega dwuetapowo, mianowicie:
1/ Rekomendujący (sponsor) wysyła lub przekazuje kandydatowi pakiet rejestracyjny (koszt 27 zł – płatność rekomendującemu – opłata bezzwrotna). W pakiecie znajduje się druk umowy, katalog Amway, cennik i kilka innych broszur z informacjami o firmie.
2/ Po wysłaniu i zaakceptowaniu przez Amway podpisanej umowy wraz z formularzem pierwszego zamówienia z pakietem rejestracyjnym, kandydat otrzymuje przesłany przez DPD zestaw początkowy. W zestawie początkowym zawarte są materiały o firmie w postaci papierowej i na płycie DVD oraz profil sklepu internetowego w domenie Amway. Zestaw początkowy kosztuje 150 zł i podlega gwarancji zwrotu pieniędzy w przeciągu pierwszego pół roku od podpisania umowy. Oznacza to jedno: każdy decydujący się na współpracę z Amway robi to niejako na półroczną próbę, gdyż w przeciągu pół roku może zrezygnować ze współpracy i po odesłaniu zestawu początkowego do siedziby firmy, zwracany jest koszt 150 zł.

Statusy rejestracji
Umowa zawierana jest na czas nieokreślony na zasadzie 2 statusów do wyboru:
1/ Przedsiębiorca Amway (PA) – osoba prowadząca działalność gospodarczą. Otrzymany bonus PA ma obowiązek rozliczyć fiskalnie wg zasad właściwych dla prowadzonej przez niego działalności gospodarczej.

2/ Stały Klient Plus (SKP) – osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej:
a) ma prawo do budowania i rekomendowania PA i SKP oraz SK (Stały Klient);
b) nie może sprzedawać produktów Amway;
c) w przypadku naliczenia premii za budowę grupy i wygenerowane obroty SKP nie otrzymuje bonusu. Nie może go otrzymać, ponieważ nie jest zarejestrowany jako podmiot gospodarczy. Należny bonus SKP dostaje w postaci odpowiednio naliczonych upustów za zakupy produktów Amway w następnym miesiącu. Przy czym upust taki nie może być większy niż 50% wartości dokonywanego zamówienia.

Istnieje jeszcze status Stały Klient (SK) – osoba mająca wcześniej status Przedsiębiorcy Amway lub Stałego Klienta Plus, która zdecydowała, iż interesuje ją jedynie zakup produktów na użytek własny przez własną witrynę internetową po cenach hurtowych. SK nie ma możliwości rekomendowania społeczności PA i SKP.

Rozwój biznesu w oparciu o plan marketingowy Amway
W celu usprawnienia wyliczeń bonusów dla PA Amway stosuje tzw. punkty wartościowe (PV – Point Value). W modelu przedstawionym poniżej poczynione są 2 założenia:
– przelicznik 1 PV = 5 zł
– obrót osobisty PA prowadzącego działalność – 100 PV. Na obrót osobisty składają się 2 czynniki:
1. konsumpcja własna;
2. sprzedaż produktów Amway klientom detalicznym (nie SK).

Przedsiębiorca Amway kupuje od Amway produkty po cenach hurtowych, natomiast sprzedaje je po cenie detalicznej, z sugerowaną marżą wysokości 30%. Na tym etapie zysk PA pochodzi z kombinacji: zysk z marży detalicznej plus oszczędności wygenerowane faktem kupowania produktów Amway po cenie hurtowej.
Oszczędność w połączeniu z przychodem: 1800 zł rocznie.

Etap pierwszy rozwoju biznesu w oparciu o plan Amway

Kliknij w obrazek aby powiększyć

Kiedy PA zdecyduje się na rozwój swojego biznesu, Amway najpierw zacznie wypłacać mu bonusy w oparciu o tzw. tabelę punktowo – premiową. Taka tabela ujmuje obroty grupy rekomendowanej przez PA w zakresie od 200 PV do 10.000 PV, co w efekcie daje możliwość generowania premii od 3% do 21%.

Tabela punktowo - premiowa Amway

W pierwszym etapie rozwoju Przedsiębiorca Amway rekomenduje szerokość organizacji. W prezentowanym modelu przyjęto, że szerokość liczy 9 PA rekomendowanych osobiście. Obrót grupowy w tym przypadku będzie wynosił 1000 PV (9 x 100 PV od rekomendowanych personalnie plus 100 PV pochodzące od rekomendującego PA). Taki obrót kwalifikuje do poziomu bonusu 6%.
Przychód: 450 zł miesięcznie

Etap 2 rozwoju biznesu Amway

Kliknij w obrazek aby powiększyć

Dalej następuje budowanie głębokości, czyli pomoc rekomendowanym w pierwszej linii w rozbudowaniu szerokości Przedsiębiorcom Amway. Należy podkreślić, iż obroty grupowe wyliczane są od dołu struktury, czyli: w drugiej generacji znajduje się 6 PA (600 PV), ich rekomendujący generuje 100 PV, razem – jedna z rekomendowanych 9 podgrup lidera generuje 700 PV. Lider rekomenduje 9 grup po 700 PV, co daje 6300 PV plus 100 PV pochodzące od lidera. W sumie stanowi to obrót 6400 PV – w tabeli bonus 15%.
Przychód: 3060 zł miesięcznie

Etap 3 rozwoju firmy w oparciu o plan marketingowy Amway

Kliknij w obrazek aby powiększyć

Celem jest zobrazowanie dojścia do wielkości struktury, która sięgnie obrotu na ostatnim poziomie tabeli – 21%. Zarekomendujmy zatem trzecią generację, a w niej 3 Przedsiębiorców Amway. Oni i ich rekomendujący będą generować 400PV. Ich rekomendujący ma takich PA w liczbie 6, czyli razem 2400 PV plus jego 100 PV. W sumie daje to wynik obrotowy 2500 PV. Lider tej społeczności rekomenduje 9 organizacji generujących obrót 2500 PV, czyli razem 22500PV plus 100 PV obrotu lidera, co daje 22600 PV – ostatni poziom w tabeli – 21%.
Przychód: 10360 zł miesięcznie

Etap 4 rozwoju firmy w oparciu o plan marketingowy Amway

Kliknij w obrazek aby powiększyć

Kiedy lider tak rekomendowanej społeczności pomaga Przedsiębiorcom Amway w swojej szerokości dojść do swojego poziomu w tabeli, czyli 21%, zapewnia sobie stały, tzw. nieaktywny dochód. W takiej sytuacji, przy dodatkowym kryterium, minimum 4000 PV obrotów lidera poza 21% organizacją, dostaje on 4% premii kierowniczej za każdą rekomendowaną organizację 21%.

Etap 5 rozwoju firmy w oparciu o plan marketingowy Amway

Kliknij w obrazek aby powiększyć

Dalsze sposoby zarabiania polegają na premiowaniu osób rekomendujących stabilne organizacje 21%:
– PA osiągający poziom 21% plus dodatkowe obroty boczne 4000PV lub rekomendujący 2 organizacje 21%, zmienia status na Srebrny PA (Silver).
– PA utrzymujący poziom 21% przez 3 miesiące zmienia status na Złoty PA (Gold) – dodatkowa jednorazowa wypłata w Euro (wysokość ustalana co rok), oprócz bonusu z tabeli.
– PA utrzymujący poziom 21% przez 6 miesięcy zmienia status na Platynowy PA (Platinum) – dodatkowa jednorazowa wypłata w Euro (wysokość ustalana co rok), oprócz bonusu z tabeli.
– PA, którego organizacja podwoiła tabelę (20000PV) zmienia status na Rubinowy PA (Ruby) – dodatkowa premia w wysokości 2% liczona od obrotu.
– PA rekomendujący 2 Przedsiębiorców Amway na poziomie PPA (Platinum) zmienia status na Szafirowy PA (Saphire) – dodatkowa jednorazowa wypłata w Euro (wysokość ustalana co rok).
– PA rekomendujący 3 Przedsiębiorców Amway na poziomie PPA (Platinum) zmienia status na Szmaragdowy PA (Emerald) – dodatkowa jednorazowa wypłata w Euro (wysokość ustalana co rok). Roczny szacunkowy przychód EPA to około 300.000 zł.
– PA rekomendujący 6 Przedsiębiorców Amway na poziomie PPA (Platinum) zmienia status na Diamentowy PA (Diamond) – dodatkowa jednorazowa wypłata w Euro (wysokość ustalana co rok). Roczny szacunkowy przychód DPA około 720.000 zł.
– PA rekomendujący 9 Przedsiębiorców Amway na poziomie PPA (Platinum) zmienia status na Dyrektorski Diamentowy PA (Executive Diamond) – dodatkowa jednorazowa wypłata w Euro (wysokość ustalana co rok).
– PA rekomendujący 12 Przedsiębiorców Amway na poziomie PPA (Platinum) zmienia status na Podwójny Diamentowy PA (Double Diamond) – dodatkowa jednorazowa wypłata w Euro (wysokość ustalana co rok).
– PA rekomendujący 15 Przedsiębiorców Amway na poziomie PPA (Platinum) zmienia status na Potrójny Diamentowy PA (Triple Diamond) – dodatkowa jednorazowa wypłata w Euro (wysokość ustalana co rok).
– PA rekomendujący 18 Przedsiębiorców Amway na poziomie PPA (Platinum) zmienia status na Korona (Crown) – dodatkowa jednorazowa wypłata w Euro (wysokość ustalana co rok).
– PA rekomendujący 20 Przedsiębiorców Amway na poziomie PPA (Platinum) zmienia status na Korona Ambasadorska (Crown Ambasador) – dodatkowa jednorazowa wypłata w Euro (wysokość ustalana co rok).

Każdy powyższy poziom utrzymany przez 12 miesięcy w roku finansowym kwalifikuje do otrzymania dodatkowej premii, tzw. founders. Przykładowo, Szmaragdowy Przedsiębiorca Amway, który utrzymuje swoje kwalifikacje na tym poziomie przez 12 miesięcy w roku (od września do sierpnia), zmienia status na Wyróżniony Szmaragdowy Przedsiębiorca Amway (Founders Emerald).

Jak widać z powyższej analizy, Amway bardzo wynagradza umiejętność nie tylko budowy struktury, ale również stabilnego jej utrzymania.

Powyższy tekst opublikowałem gościnnie Wojciechowi Stępkowskiemu www.stepkowski.net

    • Łukasz, Grudzień 27, 2018, 10:12 pm

    Odpowiedz

    Myślę że najważniejsi w biznesie są ludzie – jeżeli jest zdrowa energia, pełno pomysłów, dobry system to w jakiej firmie by się nie było biznes MLM można zrobić. Warto jednak stawiać na stabilność, a tu AMWAY jest na rynku na tyle długo że można czuć się bezpiecznym.

    • Piotr, Wrzesień 22, 2014, 8:33 am

    Odpowiedz

    najgorsze jak krytykują ludzie Amway z Oriflame albo Avon !Tam nie prawdziwe sa z pewnością wyliczenia z premii bo doliczona jest marża z produktów.W Amwayu z tego co pamiętam 1pv-6zł.I 1000 pv to 6000zł obrotu i 6%to 360 złotych dla całej grupy a nie 450zł dla dystybutora
    Ludzie na poziomie 9% zarabiają -500-600zł.I na poziomie 12%-1000-1700zł.Wszystko zależne od tego jak silnie pójdą grupy.nie wiem czemu tu wtykają się mlm co mają 2 miliony członków I są wysycone.Gdzie 97% nie zarobiła na życie Najgorsze że zaraz ktoś powie że ja nie zarabiam.Otóż u mnie w strukturze może być tak że mam
    kilku 20%z premią dyrektorską czy menedżerską.To nie istotne Istotne by mieć plan na odpowiedż kilku ludziom konkretnym.Jak dojść do ich upragnionego sukcesu.Jak dojść do zdrowia I nie wstydzić się z bubli kosmetycznych i para pierduł które miały być hitem A nie są….Najważ niejsze też Czy produkty reklamowane nie dają organizmowi metali ciężkich,związków ołowiu,niklu,parabenów.Niestety większość kosmetyków również zawiera glin.Amway jest firmą bardzo trudną ale produkty ma niekiedy o niebo lepsze niż tani chłam dla mas.

    • Wojtek, Październik 27, 2012, 4:29 pm

    Odpowiedz

    Nic nie wiecie na ten temat, wypowiadacie się a nic nie wiecie . Najwięcej mówią ci co nic nie wiedza. Po za tym nie twój sponsor nie zgarnie wszystkiego po prostu przeczytajcie ten pan z 3 razy i potem się wypowiadajcie.

    • Patryk Dąbrowski, Luty 12, 2012, 11:02 pm

    Odpowiedz

    Powiem szczerze,że jestem pod wielkim
    wrażeniem okazania Panu Leszkowi
    cierpliwości i zrozumienia.

    Jeszcze tacy ludzie istnieją?
    Mam na myśli Pana Leszka…

    Pozdrawiam.

  1. Odpowiedz

    Witam
    Dawno toczyła się ta dyskusja,lecz postanowiłem zabrać głos,znam takich ludzi jak P.Leszek.
    Rano budzik dzwoni,do ROBOTY,frustracja,stres ,niekochany ,odrzucony przez środowisko,zawsze jest do wszystkiego na NIE !!!!!.
    Szaleje po forach ,aby chociaż w ten sposób pokazać swoją zmiętą osobowość.
    Szczerze żal mi tych ludzi,lecz jak im pomożesz jak warczą i gryzą wyciągniętą rękę pomocy.
    Pozdrawiam.

    • Wojtek, Styczeń 11, 2012, 8:01 pm

    Odpowiedz

    Pozwólcie panu Leszkowi odreagować jego frustracje. ;)

    • Robert, Listopad 20, 2011, 6:01 pm

    Odpowiedz

    :) Nie ucz swini spiewac,sam sie zmeczysz,a swinie sfrustrujesz:)
    :)

    • Magdalena Przybyło Menadzęr Oriflame, Listopad 8, 2011, 10:12 pm

    Odpowiedz

    Szał poprostu, Leszek chce koniecznie udowodnic że przystepując do MLM nie zarobisz ale fortune zbije Twój sposnor, dyrektor itd. Leszku jesli Ty nie sprzedasz, nie zarobisz ani Ty ani Twój sponsor itd. Wydaje mi sie że masz ogromny problem, panicznie boisz się żeby ktoś nie zarobił na Twoich zakupach. W MLM masz konkretne wytyczne co trzeba zrobic żeby zarobic 500ł czy 5000zł, wydaje Ci się że znasz system (aczkolwiek totalne tego nie rozumiesz) i wiesz ile zarobi Twój upline, to Cie boli. W sprzedaży bezpośredniej wartośc produktu to ok 50% ceny, w sprzedaży detalicznej różnie bywa ale max to 20% wartości produktu. Wyobraź sobie że jak kupujesz bułke w piekarni za 1zł to ktos zarabia 0,8zł. Nie sadzisz że jestes naiwniakiem???? Przepłacasz za bułke, lepiej oduczyć sie jeść.
    Ja znam tego typu ludzi którzy anty mlm-owcy, 70% próbowało swoich sił w MLM, ale nie dali rady, nie zarobili, bo byli najmadrzejsi i wiedzieli najlepiej co mają robić i jak to mają robić, 20% anty “mlm-owców ” zostało oszukanych, ktoś ich złapał zrobił wode z mózgu i wtopił w jakiś system oparty na typowej piramidzie, wpłacili kupe kasy, i czekali kiedy ja odzyskaja i pomnoża przynajmnie z tysiąckrotnie, bo przeciez miałem zarabiac i nic nie robić (niedawno się spotkałam z taka firmą genialną: zarabiaj na zakupach swoich znajomych, wpłać 11500zł i czekaj, niewiem na co), 10% ludzi niewie na czym to dokładnie polega ale to robienie ludziom wody z mózgu bo uczciwa praca to jest 8 godzin dziennie, najlepiej za najnizszą krajową.
    Więc Leszku przyznaj sie sam przed sobą do której grupy należysz? I przemysl to dokładnie.
    pozdrawiam.

    • Michał, Marzec 1, 2011, 9:35 pm

    Odpowiedz

    A ja off topic ale konkretnie.

    [admin edit] reklama dźwignią handlu :) [/edit]

    Pozdrawiam.

    • Grażyna, Luty 9, 2011, 11:58 pm

    Odpowiedz

    Witam
    Panie Leszku to prosze popatrzeć
    zarejestrowałam działalnośc w oparciu o Amway i płace ten ZUS i inne obowiązujące podatki
    chciał Pan zobaczyć to prosze
    pozdrawiam

    • sylwek, Grudzień 4, 2010, 5:37 pm

    Odpowiedz

    Pozdrawiam Panow z Amwaya :) Sam dorabiam sobie w UK i musze przyznac ze teren tu jest dziewiczy i bardzo latwo idzie wspinac sie na progi bonusowe. Klienci ktorych w Polsce nie bylo stac na produkty, tutaj maja je za przyslowiowe grosze (w porownaniu do zarobkow) tak ze mysle ze za jakis rok … Nie zapeszam, jeszcze raz pozdrawiam

    • Tomek, Listopad 24, 2010, 10:03 pm

    Odpowiedz

    LOL!
    …….a karawana idzie dalej!
    Pozdrawiam serdecznie Piotra i Wojtka.
    Tego trzeciego pana nie pozdrawiam!
    P.S.
    Muszą być chyba “tacy” jak ten jegomość bo świat byłby nudny. Tylko szkoda że wcześniej może komuś brudu w myśleniu narobić. Więc potrzebni są bardziej tacy ludzie jak min. Wojtek S. i Piotr W.
    Jeszcze raz, Pozderko
    Tomek.

    • Leszek, Listopad 3, 2010, 8:19 pm

    Odpowiedz

    No i OK !
    Tylko widzisz Wojtuś , do polityki ?, to Ty jesteś De Best , domyślasz się czemu ?

    A tobie Piotrze życzę satysfakcji z mycia naczyń , zawsze to coś :)

    Pozdrawiam :)

  2. Odpowiedz

    Stwórz zatem partię ANTY MLM i startuj w wyborach, dobry czas w naszym kraju na to, tylko elektorat się kurczy bo masa Polaków garnie się do MLM. Bez odbioru !

    • Leszek, Listopad 3, 2010, 7:51 pm

    Odpowiedz

    Jasne , jasne
    Nie wiem dlaczego , ale Ciebie rozumiem Wojtusiu :)

    To mnie zbanuj , a co ?

    Niemniej zapewniam Cię , ust ludziom nie zamkniesz :)
    a już z absolutną pewnością nie mi
    Pozdrawiam :)

    • Leszek, Listopad 3, 2010, 7:46 pm

    Odpowiedz

    Jasne , jasne
    Tyle tylko , że gdyby wszyscy myśleli tak jak Pan Panie Piotrze i ja , to jak świat światem nie znaleźlibyście żadnego naiwniaka .
    Taka jest bolesna prawda .
    Wiem , wiem , naiwnych nie sieją , sami się rodzą .
    Ale powiem szczerze !, wkurzają mnie takie metody zarabiania
    Dlatego też piszę :)
    Może ktoś jednak zrozumie pisany tekst ?
    Wątła to co prawda nadzieja , ale może choć jeden na….. stu ?
    A wiem , że tacy się trafiają , i to daje mi radochę :)

      • admin, Listopad 3, 2010, 7:55 pm
      • Autor

      Odpowiedz

      Cały dowcip polega na znalezieniu poważnych ludzi, jak ktoś robi biznes na naiwniakach to szybko ma kiszkę a nie pieniądze, bo naiwność ma tę wadę, że szybko można się z niej wyleczyć w mlm… ( tutaj nie ma umów kredytowych na 30 lat ;) )

      Swoją drogą jak się zerknie w statystyki firm to większość ludzi kupuje sobie produkty w mlm i ma w tyłku biznes ( ot tak jak ja od tego Stępkowskiego kupuję sławny już płyn do naczyń )
      i do momentu kiedy jestem zadowolony to kupuję… dokładnie tak jak kupuję gazety paliwo itd…
      i tu jest sukces
      a nie w szukaniu frajerów co kupią coś i tyle ich widzieli.

      Pozdro!

  3. Odpowiedz

    @Leszek – jestem autorem tego wpisu i jest to wyczerpujący opis planu marketingowego Amway. Jak wczytasz się dokładnie w powyższy tekst dowiesz się jakie czynności biznesowe we współpracy z Amway możesz podejmować prowadząc działalność gospodarczą, a jakie możesz podejmować bez prowadzenia działalności. Podpowiem: przeczytaj dokładnie kim jest Przedsiębiorca Amway versus Stały Klient Plus.
    Natomiast … przykro mi to pisać i w tym momencie łamię swoje zasady – jesteś znany Leszku z Goldenline czy Suportio ze swej zajadłości i prowadzonej krucjaty anty MLM. Nie wiem czy wywalasz w ten sposób swoje frustracje życiowe czy po prostu nie masz co robić. Wiem tylko, że ten blog to nie jest miejsce dla Ciebie.

    • Leszek, Listopad 3, 2010, 7:08 pm

    Odpowiedz

    Miło mi za docenienie mej twórczości :)
    Niemniej co do podziału korzyści i zysków
    chętnie podyskutuję na tematy i korzyści
    Czy na pewno tak powinien wyglądać podział zysków

      • admin, Listopad 3, 2010, 7:35 pm
      • Autor

      Odpowiedz

      Co fajne podział zysków jest jawny, każdy ma głowę żeby pomyśleć czy mu to odpowiada czy nie.
      Jak ktoś uważa, że taki podział jest be to może nie podejmować współpracy i po sprawie!
      Zupełnie jak z robotą… przychodzi PH nas działalności to firmy sprzedającej bramy garażowe.. ma Pan 2% od zapłaconego obrotu, pasi?
      Nie … żegnamy Pana
      Tak … witamy Pana ile Pan sprzeda w tym miesiącu ;) ?

      Też proste przecież nikt nie ma ustawowego obowiązku działać w amway ;)

    • Leszek, Listopad 3, 2010, 6:30 pm

    Odpowiedz

    A no nie robimy , nie robimy
    Bo o prawdzie i kłamstwie tu mówimy

    Tak więc wątek kontynuując i o cenie rozmawiając
    wielki kant jest w tym , co by nie mówiąc

    Bo taki “łoś” zwerbowany wierzy w “byznes” ogromny
    a ładowany w rogi jest jak by był nie przytomny

    Wierzy też taki ,że krocie zarobi
    jak rynek dla sekty ogromny zrobi

    Wszak taki, korporację ma za plecami
    I działa dzwoni, biega jeździ szosami i opłotkami

    szuka, organizuje, pracuje jak wół
    Bo wierzy w obiecany mu pełny stół

    A co dostanie ?, pytam ja uczciwie ?
    jak przez miesiąc nie wyrobi zgodnie z umową właściwie ?

    Kto zgarnie jego prowizję ipieniądze ciężko wydeptane ?
    Czy naprawdę właściwemu człowiekowi są one wypłacane ?

    Czyż to nie jest czyste oszustwo i feudalizm ?
    Bo to ani wolność, ani socjalizm , ani kapitalizm !

      • admin, Listopad 3, 2010, 6:53 pm
      • Autor

      Odpowiedz

      Super wierszyk muszę pokazać koledze który jest PHandlowym w Orange!
      podmieniamy biznes na kariera i wypisz wymaluj korporacyjny podział zysków :)

      Pozdrowienia!

    • Leszek, Listopad 3, 2010, 5:31 pm

    Odpowiedz

    40% czy 60% ? , czy to ma znaczenie ?
    Nie podejrzewam Pana panie Piotrze , że nie znasz Pan struktury handlu i logicznej definicji ceny hurtowej .
    Tak więc po co to lanie wody ?
    To jest gra fair play uczciwego biznesu ?, tak ?
    A ta sprzedaż przez nowo zwerbowanego “ludka” ?
    Że niby co ? , może sobie ot tak handlować ?, tak można było owszem ale w 1990 roku , co sam skutecznie zresztą uskuteczniałem .
    O składce ZUS , która nieznającego tematu znokautuje po pierwszym usłyszeniu , nie wspomnę .
    Nic wspólnego z Amway ?, hmmmm?

      • admin, Listopad 3, 2010, 6:05 pm
      • Autor

      Odpowiedz

      60% to i lepiej, więcej można zarobić, a ja niezależnie od tego ile Stępkowski zarabia na płynie proszku itd.. i tak to kupię bo jest dobre.
      Cena mi odpowiada za jakość jaką dostaję, i mnie nie obchodzi co firma z tą kasą robi.

      Jakbym się zastawiał za każdym razem kiedy coś kupuję ile na co firma wydaje to bym latał na golasa bez butów i mieszkał w buszu, albo zmarł na wylew z powodu nadciśnienia.

      Zastanawiam się, czy dla Pana logiczna cena hurtowa to cena bez kosztów, czy co?
      Amway zamiast na stołku etatowca na etat zatrudnia na % od obrotu….
      w naszym pięknym kraju dzisiatki tysięcy ludzi tak pobiera prowizje w różnych branżach
      Jest obrót jest kasa PROSTE?
      Jedyna różnica jest taka, że w amway Pan jako klient wie ile % prowizji ludzie pobierają, a w normalnym ( uczciwym biznesie) nigdy się Pan nie dowie bo by Pan zawału dostał ze złości :)

      Pozdrowienia!

      P.S. Aby w tym kraju handlować należy posiadać firmę, przecież to logiczne nie?
      A niby MediaMarkt ma być odpowiedzialny za to, że Kowalski kupuje w markecie w promocji 200 lodówek i potem na wiosce je bez DG sprzedaje po 200zł drożej?
      Albo szkoła ma być odpowiedzialna że Kowalska korki na lewo udziela?
      No nie róbmy jaj :)

    • Leszek, Listopad 3, 2010, 2:36 pm

    Odpowiedz

    Panie Piotrze , pozwolę sobie zauważyć , że z księżyca to ja nie spadłem i tak trochę wiem jak działa otaczający mnie świat .
    Mając na myśli cenę hurtową patrzę na nią od strony handlowca a nie “blondynki” kupującej perfumy . Rozumiemy się ?
    Cena hurtowa w wydaniu amwayowców wygląda dokładnie tak jak w przypadku wyrobów tytoniowych dla handlowca , czyli mniej więcej tak :
    Cena wyprodukowania paczki papierosów = 1 zł
    Akcyza + VAT, = 7 zł
    Cena hurtowa u producenta = 8 zł
    Cena hurtowa u hurtownika = 9 zł
    Cena detaliczna w kiosku =10 zł

    U was, w miejscu akcyzy jest kwota przewidziana na wypłatę piramidalnej marży . I taka to cena hurtowa w wydaniu MLM

    Chciałbym też zobaczyć zwerbowanego do Amway człeka, który zarejestruje Dz.Gosp. zapłaci tak kochaną przez wszystkich składkę wynoszącą 800zł miesięcznie i spróbuje zarobić choćby na jedną kromkę chleba .

      • admin, Listopad 3, 2010, 3:11 pm
      • Autor

      Odpowiedz

      Może mniej dokładnie bo na prowizje idzie 40% bodajże.
      No i fajki mamy po 10zł, zjadają je piramidalne podatki… kupują ludzie?
      Ja też kupuję parę rzeczy z amway bo są dobre i w trąbie mam ile kto zarabia, albo kupię w amway i zarobią ludzie z amway albo kupię w markecie
      szit i zarobi francuz taką samą kasę….. wolę dać Polakowi :)

      Płacenie podatków, jestem za dlatego zbieram paragony.. amway kupuję u w/w Stępkowskiego który ma najnormalniejszą firmę i daje mi normalne faktury.
      Oczywiście nie mam zamiaru się z Panem kłócić o podatki… przecież Polacy to naród przedsiębiorczy i punkt honoru to kiwanie Państwa.
      Ot chociażby wyobraża sobie Pan nauczycieli co dają korepetycje i paragony? ;)

      Jednak ani za to nie odpowiada Amway ani MLM, na to jest przyzwolenie każdego Kowalskiego bo ma taniej, taniej lekarz korki budowa mleko paliwo i milion innych rzeczy.
      Jakby każdy chciał paragon ( jak w Szwecji) to by nikt nie robił wałów ;)

      Nadmienię, że nie u nas bo ja nie mam nic wspólnego z dystrybucją amway :)

    • Leszek, Listopad 3, 2010, 10:04 am

    Odpowiedz

    Ale brednie !
    Brednie Panie Piotrze
    “Przedsiębiorca Amway kupuje od Amway produkty po cenach hurtowych, natomiast sprzedaje je po cenie detalicznej, z sugerowaną marżą wysokości 30%. Na tym etapie zysk PA pochodzi z kombinacji: zysk z marży detalicznej plus oszczędności wygenerowane faktem kupowania produktów Amway po cenie hurtowej.”

    Sprzedaje ? , bez zarejestrowanej działalności ?
    Ciekawe co na to Urząd Skarbowy i ZUS ?

    Po cenach hurtowych , hehehehe , dobre
    To proszę powiedzieć jak w tą “hurtową” cenę wliczona jest prowizja dla “sponsora” , sponsora , sponsora , diamenta, podwójnego diamenta , itd, itd ?
    Istotnie , ciekawa definicja ceny hurtowej , brawo !!!

      • admin, Listopad 3, 2010, 11:12 am
      • Autor

      Odpowiedz

      Nie bardzo rozumiem o co chodzi?
      Przedsiębiorca amway jak nazwa wskazuje ma swoją DG :)
      a jak ktoś nie ma działalności i prowadzi handel to ani to wina amway ani mlm.

      Skąd prowizje, to bardzo proste, z zysku firmy. Koszty firma ponosi tak czy siak, albo 30% od ceny przeznaczy na etaty albo 30% przeznaczy na prowizje.
      Jak Pan kupuje kredyt w banku to często jest to franszyza i też tam płaci Pan 30% gościowi co tą placówkę ma … tylko, że o tym nie wie ;)

      Żeby to Panu dokładnie objaśnić … używa Pan internetu.
      Jak Pan myśli w Pana cenie za internet jest wliczona prowizja ( pensja)
      1. kazi na infolini
      2. kierownika
      3. pionu technicznego
      4. działu sprzedaży
      5. windykacji
      6. dyrekcji
      7. handlowców
      8 kosztów biura
      9 prowizji dla akcjonariuszy
      10 premie dla zarzadu
      11 wynagrodzenie prezesa firmy?
      a do tego jak Pan kupił w firmie zewnętrznej usługę to płaci Pan jeszcze prowizję firmie.

      i nagle TPSA ma cenę HURTOWĄ 20zł którą sprzedaje na rynku a Pan ma neostradę za 40zł.
      i myśli Pan, że w tych 20zł się nie mieszczą i jakiś św Mikołaj dopłaca do interesu?

      Proste?
      ;)

      Pozdrowienia!

  4. Odpowiedz

    Wyliczenia bardzo chętnie obejrzę. Proszę prześlij mi na mail z mojego bloga. Dzięki !

  5. Odpowiedz

    Grażyno – te 1800 zł wynika z tego, że kupujesz 30% taniej (po cenie dystrybutora) lub przy sprzedaży zarabiasz 30% marży. Jednym słowem to co pokazałem wynika li tylko z planu marketingowego. Nie wspomniałem tutaj oszczędności w budżecie domowym wynikających z korzystania z koncentratów Amway. W mojej rodzinie (3 osoby w tym 2 dorosłe) oszczędności na 19 produktach stale używanych w domu sięgają 4000 zł rocznie, przy porównaniu do odpowiedników z supermarketów. Także widzisz, że wychodzi podobnie jak u Ciebie. Nie jest to ujęte w tym opisie ponieważ celem było omówienie planu marketingowego, bez wgłębiania się w indywidualne uwarunkowania konsumenckie, bo te mogą być różne. Zgadzam się z Tobą – plan marketingowy można tłumaczyć na różnych modelach. Ten powyżej jest modelem tzw. 100 punktowym (9-6-3), model równie popularny na prezentacjach to 200 punktowy (6-4-2).

    • Grażyna, Wrzesień 23, 2010, 4:51 pm

    Odpowiedz

    Witam,
    przeczytałam z zainteresowaniem ten artykuł pokazujący jedną z możliwości budowania projektu Amway. Jedną z … dlatego, że różne organizacje działające wokół Amway preferują różne modele.
    Mam jednak drobną uwagę, co do pierwszego wyliczenia “Oszczędność w połączeniu z przychodem: 1800 zł rocznie.”
    NIE ZGADZAM SIĘ.
    Własnie po jednym z pokazów eSpring jakie zrobilismy w naszej organizacji umówiłam się z partnerami, że obliczymy nasze oszczędności. Moje oszczędności z tytułu używania jedynie 13 produktów (innych nie chce mi się liczyć) to dla 4 osobowej rodziny 483 zł miesięcznych oszczędności.
    Nie wiem na jakiej zasadzie liczone było 1800 zł ale to niestety błąd.
    Chętnie podzielę się wyliczeniami
    pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.